عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

انتخابات نماد حرکت اسلامي در کشور ماست. انتخابات، هديه‏ ي اسلام به ملت ماست. امام بزرگوار ما حکومت اسلامي به روش انتخاباتي را به ما ياد داد. حکومت اسلامي در ذهن‏ها و خاطره‏ها به شکل خلافت‏هاي موروثي به يادگار مانده بود؛ خيال مي‏کردند حکومت اسلامي يعني مثل خلافت بني‏ اميه و بني‏ عباس يا خلافت ترکان عثماني؛ يک نفر با نام و شکل ظاهري خليفه، اما با باطن و عمل فرعون و پادشاهان مستبد؛ بعد هم که از دنيا مي‏رود، يک نفر را به جاي خود معين کند. در ذهن مردم دنيا، حکومت اسلامي به اين شکل تصوير مي‏شد؛ که بزرگترين اهانت به اسلام و حکومت اسلامي بود. امام، حکومت اسلامي به روش انتخابات مردم و حضور مردم و تعيين منتخب مردم را - که لبّ اسلام است - بار ديگر براي مردم ما معنا کرد و در جامعه‏ ي ما تحقق بخشيد.

امروز در کشور ما مسؤولانِ سطوح مختلف به‏ وسيله ‏ي مردم انتخاب شده ‏اند؛ يا مستقيم يا غيرمستقيم. مسؤول انتصابي، مسؤوليت موروثي، مسؤوليت به خاطر پول و چيزهاي مادي و دنيوي، در نظام جمهوري اسلامي نداريم. انتخابات رياست جمهوري، انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخابات خبرگان تعيين رهبري، و انتخابات شوراي شهر جزو افتخارات ملت ايران، جزو افتخارات اسلام، و جزو افتخارات شخص امام است. قانون اساسي ما با تعيين موارد اين انتخاب‏هاي حساس و سرنوشت‏ سازِ مقطعي توانسته است در دنياي اسلام، ذهن‏ها و فکرهاي مؤمن و روشن و تحول‏ خواه را به خود جذب کند.

 مبناي مردم‏سالاري ديني با مبناي دمکراسي غربي متفاوت است. مردم‏سالاري ديني - که مبناي انتخابات ماست و برخاسته‏ ي از حق و تکليف الهي انسان است - صرفاً يک قرارداد نيست. همه‏ ي انسان‏ها حق انتخاب و حق تعيين سرنوشت دارند؛ اين است که انتخابات را در کشور و نظام جمهوري اسلامي معنا مي‏کند. اين، بسيار پيشرفته‏ تر و معنادارتر و ريشه‏ دارتر از چيزي است که امروز در ليبرال دمکراسي غربي وجود دارد؛ اين از افتخارات ماست؛ اين را بايد حفظ کرد.

به همه‏ ي برادران و خواهران و همه‏ ي ملت عزيز ايران سفارش مي‏کنم که فضاي انتخابات را، هم گرم و هم سالم نگه دارند. کساني که به يک نامزد انتخاباتي علاقه‏ مندند، مراقب باشند به خاطر علاقه‏ ي به او، نامزد ديگر را تخريب نکنند؛ اين بين مردم اختلاف و نقار ايجاد مي‏کند؛ علاوه بر اين‏که تخريب اساساً کار درستي نيست و فايده‏ يي هم ندارد. کسي که با تخريب يک نامزد انتخاباتي مي‏خواهد آراء او را کم کند، به مقصود خودش دست پيدا نمي‏کند؛ هم يک کار غلط و خلاف منطق و در موارد بسياري خلاف شرع انجام مي‏گيرد، هم فايده ‏يي گير او نمي‏ آيد. فضا را سالم نگه داريد. شما از نامزدِ خودتان حمايت کنيد، ديگران هم از نامزدِ خودشان حمايت کنند و به او رأي دهند. در پيدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنيد. به کسي گرايش پيدا کنيد که به دين مردم، به انقلاب مردم، به دنياي مردم، به معيشت مردم، به آينده‏ ي مردم و به عزت مردم اهميت مي‏دهد. بحمدالله ميدان براي آزمودن و ديدن و شناختن باز است؛ ملت ما هم هشيار است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:18 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 603
بازدید کل : 78695
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1